Met veel lezen op het Internet en wat eigen proefjes is het me gelukt !
Het idee bestaat al lang... b.v. om zelfgemaakt of bestaande tekst op glas te drukken...
Neem een foto van het stuk speelveld wat je wilt verbeteren ,..photoshop en print op papier
Het zelfde geld voor b.v. een stukje tekst,maak in photoshop en print op wit papier..
Maak wel de achtergrond in dezelfde kleur waar je de tekst op wil drukken/plakken
(zie foto)

Doe 3 a 4 lagen Transcryl op de bedrukte zijde van het papier met tussen poses van 20 minuten.

Laat het hierna 24 uur drogen...

Knip het gedeelte wat je wilt hebben uit...
Daarna weken voor 20 minuten in warm water...

Veeg daarna op een vlakke ondergrond over de achterzijde van het papier met een sponje...
Hierdoor veeg je het papier er af ,en blijft de tekst/print over in de vorm van een soort dun velletje plastic.

Weer even laten drogen ,en dan kun je de bedrukking op het speelveld plakken met dezelfde Transcryl

Het is wel verstandig om bij zwarte teksten de achtergrond zwart te maken zoals op de foto omdat de prints soms erg dun zijn en gedeeltelijk doorzichtig.
B.t.w. ik zal later deze maand foto's plaatsen van twee verschillende geplakte teksten cq foto's in vergelijking met het orgineel...
een betere versie van de "lite energy bonus" en van de "shoot ramp 3 times for energy bonus" van m'n Time Machine.
Dit alles is nog in experimental fase zal ik maar zeggen...
geheel doorzichtige prints zijn ook mogelijk, alleen heb ik het zelf nog niet helemaal doorzichtig gekregen,bleef altijd wel een beetje melk wit achter,maar misschien moet ik gewoon nog wat meer experimenteren.
Maar het blijkt te werken en de pluspunten zijn:
---erg dunne prints
---Teksten maken die je niet uit de hand kunt maken in kleur of zwart/wit
---Kosten zeer laag ..15euro voor translyc en als je al een printer en computer hebt geen verdere kosten !
---werkt zeer goed op Vernis/lak
---watervast en over te lakken..