Herstellen van Back to the Future (update, werkend!)

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 545
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Herstellen van Back to the Future (update pag 2)

Bericht door MeesterPieter » 20 jun 2012, 07:23

JoachimR schreef:nope, heeft daar niks mee te zien. De GI (general illumination) is onderverdeeld in 4 verschillende lussen dewelke allemaal via een appart zekering gaan op het ppb bord. als de lampjes van de slingshot en van de muntdeur uit zijn en voor de rest werkt de rest van de lampjes van de lus ligt het dus aan de houder of het lampje. als alle lampjes uit zijn van een lus ligt het wat moeilijker, maar dan zou ik eerst de zekering nakijken.
Welke zekering bedoel je trouwens met 8a? Als je daarmee de zekering van 8Ampère bedoelt is dit wel niet diegene van de solenoids, maar deze van de bewegende speelveld lampjes.
ik krijg op de lampjes van de muntdeur niet meer als 0,2 volt, de lampjes zijn wel goed, de zekeringen op heb ppb bord heb ik al na gekeken

verder zit er op de voorkant van het kabinet nog een rood en een groen lampje? de rode knippert wel in testmodus, de groene krijgt ook geen stroom (lampje is ook goed)

verder werken de lampjes onder de slingshots, en die tussen de return/outlane vlak bij de flippers aan beide zijden niet. ook hier zijn de lampjes goed.
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
JoachimR
Berichten: 282
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:56
Real name: Joachim Reniers
Locatie: Belgium

Re: Herstellen van Back to the Future (update pag 2)

Bericht door JoachimR » 20 jun 2012, 08:29

Als er zoveel lampjes tegelijk uit zijn is het meestal een lus die slecht is.
Kan je de kabels van deze lus niet eens volgen om na te gaan of alle lampjes op de lus uit zijn?
Indien ze allemaal uit zijn zou ik al snel de connector verdenken, maar ik meet dan toch eerst de kabels tussen de connector(losmaken) en het eerste lampje van de lus ook eens door zodat ik zeker ben dat het geen kabelbreuk is
in het andere geval is er ergens een draadje los tussen de laatste die nog aan is en diegene die uit is.
Dat van het groene en rode lampje kan ik niet goed volgen want dacht dat bttf geen verlichte startknop en launch button had, kan je hiervan een foto nemen ofzo?

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 545
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Herstellen van Back to the Future (update pag 2)

Bericht door MeesterPieter » 20 jun 2012, 08:53

deze 2:

die kan ik in de schema's ook niet terug vinden

Afbeelding

welke connector bedoel je?

ik kan me ook herinneren dat er een connector op het power board aardig verkleurd was van de hitte, miss kan dat er ook mee te maken hebben? (zal ff opzoeken, heb er een foto van)

*edit* als ik deze connector wat beweeg dan werkt de verlichting van de muntdeur en de rechtse slingshot af en toe. deze connector moet dus vervangen worden. daarna maar weer verder kijken of er nog meer lampjes weigeren

http://i37.photobucket.com/albums/e79/M ... C02617.jpg

even kijken waar ik de juiste connector los kan bestellen
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
JoachimR
Berichten: 282
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:56
Real name: Joachim Reniers
Locatie: Belgium

Re: Herstellen van Back to the Future (update pag 2)

Bericht door JoachimR » 20 jun 2012, 10:42

geen idee waar die 2 lampjes voor dienen, eens nagaan vanwaar de kabels komen en zo vinden waar de spanning hiervan komt is het beste idee denk ik.

Die connector in ieder geval vervangen alsook de pinnen zelf, ben je zeker dat hij er weer jaren tegen kan. dat gaat ook gewoon het probleem zijn van de defecte GI :)

rebelish
Berichten: 466
Lid geworden op: 09 mei 2012, 01:06
Real name: Seurinck Jo
Locatie: Belgium

Re: Herstellen van Back to the Future (update pag 2)

Bericht door rebelish » 20 jun 2012, 11:01

die 2 lampjes dienen voor uw fouten op het spel.
en wanneer er een onderhoud moet gedaan worden.
Kijk maar eens in de manual op pagina 19 onder tech alert !
( zo staat het toch op pagina 19 in de manuals van de IPDB, of pagina 23 in de PDF reader. )
Pins: Theatre Of Magic / The Addams Family
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 545
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Herstellen van Back to the Future (update pag 2)

Bericht door MeesterPieter » 20 jun 2012, 11:07

ah, ik zie het inderdaad, rood is dus wanneer er een switch kapot is, groen wanneer de kast schoongemaakt dient te worden. dankje!

@ joachim, er zit een nieuw pinscore bord in, dus de connector vervangen zal voldoende zijn :)
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Herstellen van Back to the Future (update pag 2)

Bericht door HarrieD » 20 jun 2012, 11:11

Nou, okee, stop posting and renew the connector and diodes.

Problemen zullen dan wel opgelost zijn.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 545
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Herstellen van Back to the Future (update pag 2)

Bericht door MeesterPieter » 20 jun 2012, 13:37

:lol: gaan we doen
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 545
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Herstellen van Back to the Future (update pag 2)

Bericht door MeesterPieter » 22 jun 2012, 22:33

Michel heeft de kapotte diodes vervangen, en het probleem is opgelost :), waarvoor mijn dank!


de kast werkt nu dus :)

moet nog even een nieuwe switch in de outlane zetten, en wat kleine dingen, maar verder begint het nu echt iets te worden.

iedereen bedankt voor de ondersteuning, en zal morgen wel eens filmpje proberen te maken

(nu maar even kort getest, denk niet dat de onderburen het leuk vinden als ik nu tot diep in de nacht ga flipperen :P)
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Re: Herstellen van Back to the Future (update pag 2)

Bericht door wza1979 » 23 jun 2012, 07:56

MeesterPieter schreef:
(nu maar even kort getest, denk niet dat de onderburen het leuk vinden als ik nu tot diep in de nacht ga flipperen :P)
Van die rubbers onder je poten doen........ ;)

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 545
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Herstellen van Back to the Future (update pag 2)

Bericht door MeesterPieter » 23 jun 2012, 15:58

Nou, heb de kast eindelijk zover dat ie speelbaar is,

first impression:



to do list:

connector vervangen, lampjes fixen, outlane switch vervangen, targets vervangen

ik heb de coils op soft gezet, de flippers gingen in het begin wel érg hard naar mijn idee, nu is het beter,
enige is dat de bal nog aardig vaak de lucht in vliegt, vooral bij de posts achter de targets, lijkt me niet helemaal de bedoeling.. miss maar het onderste rubber daar weghalen
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Herstellen van Back to the Future (update, werkend!)

Bericht door HarrieD » 24 jun 2012, 07:33

Als de ballen wegvliegen van de targets moet je die viltjes even vervangen. Die vangen de klappen namelijk op.
Wel helemaal geweldig dat je kast het nu doet. Have fun with it!
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 545
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Herstellen van Back to the Future (update, werkend!)

Bericht door MeesterPieter » 24 jun 2012, 08:00

HarrieD schreef:Als de ballen wegvliegen van de targets moet je die viltjes even vervangen. Die vangen de klappen namelijk op.
Wel helemaal geweldig dat je kast het nu doet. Have fun with it!
viltjes?

de rubbers erachter zijn nieuw ,boven een wit rubber en eronder een flipperrubber, maar het lijkt alsof dat flipperrubber ervoor zorgt dat de bal gelanceerd wordt, wellicht die gewoon weglaten?

heb trouwens al rubbers onder de poten :)
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Herstellen van Back to the Future (update, werkend!)

Bericht door HarrieD » 24 jun 2012, 09:35

Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 545
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Herstellen van Back to the Future (update, werkend!)

Bericht door MeesterPieter » 24 jun 2012, 09:42

ah, ik zie wat je bedoelt

maar ik bedoelde de drop targets :P
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

rebelish
Berichten: 466
Lid geworden op: 09 mei 2012, 01:06
Real name: Seurinck Jo
Locatie: Belgium

Re: Herstellen van Back to the Future (update, werkend!)

Bericht door rebelish » 24 jun 2012, 13:51

hoe doe je dit, je coils op soft zetten ?
Pins: Theatre Of Magic / The Addams Family
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 545
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Herstellen van Back to the Future (update, werkend!)

Bericht door MeesterPieter » 24 jun 2012, 14:44

staat in de handleiding beschreven,

deur openen en naar wijzigingen in het spel de "ADDITIONAL GENERIC FEATURES"

en dan coil pulse instellen

E Ad 36 Coils Pulse- Set To NORMAL, HARD or SOFT. When HARD the coil pulse power is increased by 1 2.5%
of the normal pulse rate. When set to SOFT the coil pulse power Is reduced by 1 2.5% of the normal pulse rate.
These adjustments are provided to compensate for Low Line or High Line voltage conditions where the solenoids
appear to kicking too weak or too hard.
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Herstellen van Back to the Future (update, werkend!)

Bericht door HarrieD » 12 nov 2012, 19:48

Hoe is het met je BTTF? Doe je hem bij toeval weg? Ik ben op zoek naar een BTTF.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 545
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Herstellen van Back to the Future (update, werkend!)

Bericht door MeesterPieter » 13 nov 2012, 18:42

ghehe, hij doet het prima :)

nee ik was niet van plan om em weg te doen

zal het mee in de gaten houden voor je
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 545
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Herstellen van Back to the Future (update, werkend!)

Bericht door MeesterPieter » 31 dec 2012, 16:20

heeft even geduurd maar eindelijk istie nu 100%

hoewel die al gewoon goed speelde, werkte de GI verlichting nog niet helemaal zoals het hoorde

aangezien de stekker van de verlichting op het powerbord verbrand was, leek het me logisch dat het daar aan lag.

de verlichting aan de rechterkant van het speelveld werkte namelijk meestal niet, en wel wanneer ik aan de verbrande stekker wat bewoog. de linkerkant deed echter niks.

nu heb ik eindelijk tijd gehad om wat stekkers te vervangen, was ook nodig omdat laatst de VUK ermee ophield.

nu dus ook deze verbrande stekker vervangen op het powerboard, en jawel, rechts deed de verlichting het.

echter had ik verwacht dat links het nu ook ging doen...

maar nee hoor.

nuja, eerst maar eens de stekkers doormeten. op rechts (geel en geelwit) 5v, en ook op links (paars, paarswit) netjes 5v.

op het ppb board gemeten of de zekeringen goed waren, jawel. of ook op de uitgaande draden nog netjes 5v stond, jawel.

en vervolgens heel de kabelboom nagekeken.

nuja, na een hoop geklooi, eerst uitgesloten dat het powerboard het probleem was, en bleek toch de ppb board problemen te geven

pinconnector op het bord was de soldeer van gebroken precies bij paarswit. dat was dus het probleem

hoewel die dus netjes 5v gaf, trok ie het waarschijnlijk gewoon niet meer zodra je er een lampje op aansloot

Afbeelding

ff opnieuw vastgesoldeerd

Afbeelding

en we hebben weer licht :)

Afbeelding




mooi op tijd klaar, watn heb nu ook wat ledjes besteld bij Led4pin, om eens wat mee te experimenteren

tot zover de BTTF voor nu :)
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Herstellen van Back to the Future (update, werkend!)

Bericht door HarrieD » 02 jan 2013, 11:06

:good:
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6248
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Herstellen van Back to the Future (update, werkend!)

Bericht door zwartepanter » 02 jan 2013, 19:07

Mooi zo!

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 545
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Herstellen van Back to the Future (update, werkend!)

Bericht door MeesterPieter » 01 feb 2013, 00:41

er miste nog 1 apron sticker, dus die maar nagetekend in photoshop

verder zaten op de popbumpers de stickers er ook niet meer op, deze heb ik ook nagemaakt , en vandaag eens geprint op een transparant

Afbeelding

mocht er iemand belang hebben bij de tekeningen, stuur me gerust een berichtje
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Herstellen van Back to the Future (update, werkend!)

Bericht door HarrieD » 23 jun 2013, 20:23

Euhm, meester, ik heb interesse in uw tekeningen.... :)
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Gebruikersavatar
MeesterPieter
Berichten: 545
Lid geworden op: 16 mei 2012, 22:00
Real name: MeesterPieter
Locatie: The Netherlands

Re: Herstellen van Back to the Future (update, werkend!)

Bericht door MeesterPieter » 23 jun 2013, 20:32

ik zal alles wat ik heb ff in dropbox gooien en ff een link neergooien dan ;)
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Plaats reactie