RonnyH schreef:Mooie uitleg, deze is zeker goed bruikbaar, bedankt.
En zoals je al aangaf een teveel aan mylar, wat er bij mij op de MM rond de trollen al op zit, is funest voor mijn fijnbesnaarde techniek
Ik zal het voor de TAF omdat het hier de binnen rechter outlane betreft toch misschien gaan proberen, in het ergste geval moet ik het (natuurlijk voorzichtig) weer verwijderen en kijk ik weer tegen de huidige beschadiging aan.
Ik heb zo'n decal op mijn IJ geplaatst.
Het is vreselijk secuur werk, zomaar erop kwakken is er niet bij, dat ziet er niet uit. Ik ben er al met al om het heel netjes te doen bijna een hele dag mee bezig geweest (de IJ decal is een stuk groter en vervelender om mooi uit te snijden, dus die van de MM scroll zal wat rapper gaan).
Je moet alles langs zwarte randen proberen uit te snijden, vervolgens nat plakken op het speelveld om bubbels te voorkomen, vervolgens met een fineliner langs de zwarte randen om de overgang tussen de stikker en het echte speelveld niet goed te kunnen zien (anders krijg je langs alle randen zo'n licht wit stikker randje).
Als je 2 potjes gespeeld hebt dan zie je dat al op de decal (slijt snel, ook al zit er een klein beschermlaagje overheen), dus moet je gelijk over de decal bescherming aanbrengen (bijvoorbeeld Boeklon, doorzichtig kaftpapier achtig, of mylar maar dat is gelijk een heel stuk dikker).
Bijkomend probleem, er zit altijd wel wat kleurverschil tussen jouw speelveld en de decal, en je ziet hem sowieso wel zitten.
Als je echt grote schade hebt en een cheap fix wilt is het een goede optie, maar als je de ilusie hebt dat het een ECHT nette fix is dan volgt er vrees ik wat teleurstelling. Het is aardig (en een stuk mooier dan flinke schade in het zicht, of hout van het speelveld), maar niet meer dan dat.