Op spoel staat A-5194 wat volgens de manual ok is, kan het zijn dat de spoel verzwakt is ?
De plunjer kan volledig vrij bewegen in zijn spoel ...
David Dierickx schreef:Of mechanisch die buis eens ander positioneren.
Graag gedaan ThierryGottlieb collector schreef: -Soundboard had defecte cpu,gereviseerd en met nieuwe condensators ( dank u David )
-MPU teveel defecten om op te sommen ( dank u David )
tsja...Gottlieb collector schreef:Die dat hem koopt mag het nabehandelen
+1.diesel64 schreef:Achteraf opnieuw behandelen is niet nodig.
De hoofdreden voor die beschermlaag is om toevallige kortsluitingen te vermijden wanneer een print in een machine geïnstalleerd is.HarrieD schreef:De geschuurde printbanen gaan oxideren. Dit is een reactie, nu lees ik in jouw TZ posting dat die oxidatie meteen een bescherming is. Dat kan dan wel zo zijn, maar tijdens het oxideren wordt de printbaan dus zeker wel aangetast. De oxidatie is niet alleen uit lucht opgebouwd, maar is een reactie tussen zuurstof en koper. (Koperoxide). Er blijft dus minder koper over, want dat is overgegaan naar koperoxide.
Op zich ga ik best met je stelling mee dat het probleem wel mee zal vallen, maar voor gedeeltes die reeds zijn aangetast door het zuur zou ik zelf toch kiezen voor een dergelijk product: http://bungard.de/index.php?option=com_ ... ng=english
Nu kom ikzelf uit de electro hoek, en vroeger op school werd na het etsen van een print altijd de print voorzien van een laklaag. Dit was om de print te beschermen tegen nog eventueel aanwezig etsmateriaal, tegen oxideren en om de print te voorzien van een kleurtje.